Kim bilir onlar için sağa ya da sola yanaşmamak ne kadar
imkânsızdı. Kim bilir onca eleştiri karşısında, bütünüyle ataerkil bir toplumun göbeğinde, kendi fikirlerine korkmadan, sımsıkı tutunmak için nasıl bir deha ve tutarlılık gerekiyordu.
Beni kim suçluyor? Kuşkusuz pek çok kişi herhalde bana memnuniyetsiz
diyecekler. Elimde değildi: Huzursuzluk doğamda vardı, bazen beni acı verecek kadar kışkırtıyor…
İnsanların sakinlikle yetinmeleri gerektiğini söylemek boşuna: insanlar eylem içinde olmalıdır bulamadıkları eylemi kendileri yaratacaklar.
Jane Austen elyazmasını, eve
gelen konuklardan gizleme gereğini duymasaydı Gurur ve
Önyargı daha iyi bir roman olabilir miydi? Anlamak için bir-
iki sayfa okudum; ama içinde bulunduğu koşulların
çalışmasına en ufak bir zarar verdiğine işaret eden bir şeye
rastlamadım. Belki de bu işteki asıl mucize buydu.