Her insanın hatıraları arasında herkese anlatamadığı, yalnızca dostlarına açtığı şeyler vardır. Ama dostlarına bile açamadığı, yalnızca kendine (o da sır olarak) açtığı şeyler vardır. nihayet bazı şeylerde vardır ki, kendine açmaya bile korkar onları. Aklı başında her insanın hatıraları arsında böyle oldukça şey vardır.
Peki, insan aradığını bulduktan sonra nereye gidecek ? En azından, bu çeşit hedeflere her vardığında bir tuhaf duyguya kapıldığı olur. Amacına doğru yürümeyi sever, ama ona varmayı hiç istemez.
Gerçekten de erdemli, mantıklı yaşanabileceğini çevresindeki insanlara göstermeyi kendine görev edinmiş, bu amaçla da ömür boyu erdemli, dürüst yaşayan, mantık sahibi, bilge kişiler, insanseverler oldukça çoktur dünyada. Peki sonra ? bilindiği gibi bu insansever kişilerin çoğu er veya geç ya da hayatlarının sonunda, bir şey yaparak (kim zaman da en iğrencinden bir şey yaparak) kendilerine ihanet ederler.
Mantık iyi bir şeydir, kimsenin bir kuşkusu yoktur bundan. Gelgelelim, yalnızca bir mantıktır, işte o kadar ve ancak insanın düşünme yeteneğinin gereksinimini giderir; oysa istek hayatın her şeyidir, yani insan hayatının düşünsel yanıyla da, en önemsiz tüm yanlarıyla da her şeyidir...