İnsan hiçbir şey yapmadan ne kadar süre kendine katlanabilir?
Telefona bakmadan, birini aramadan, bir iş yapmadan, bir şey okumadan…
Sadece kendiyle ne kadar durabilir?
Zihninde oluşan düşüncelerden kaçmak için sağa sola saldırmadan,
o düşüncelerin kamçısından kurtulmak için yalandan meşguliyetler uydurmadan
ne kadar dayanabiliriz?
Üç dakika mı, beş dakika mı?
Yoksa kendimize tahammülümüz daha mı az?
Katlanamıyor muyuz kendimize?
Bir süre sonra kendiyle kavgaya tutuşup
benliğini terk eden,
ya da inatlaşıp ruhuna küsen birine mi dönüşüyoruz?
Sanırım arafta kalan insan,
yapmak istedikleriyle yaptıkları arasında
gece ile gündüz kadar fark olan o kalabalık kendiyle baş başa kalmaya cesaret edemez.
Sorular sorsa cevaplardan kaçar,
cevap verse bu kez o yeni kendisiyle yaşamayı kaldıramaz.
Çünkü her soru varlığa sıkılan bir kurşun gibidir;
insanın ruhunu delik deşik eder.
Peki böyle bir ruh, o günden sonra
eskisi gibi kendiyle barışabilir mi?