Kitap güzel, akıcıl, adı üstünde bir doktorun anılarını anlatıyor. Bu kitap Rusya'da geçiyor, darbelerin yapıldığı vakitleri ve yaşadıklarını anlatıyor ama hikaye bizim ülkemizde doğu bölgesindeki köylerin birinde yaşanmış kadar gerçekçi. Bir doktorun hisleri doğal bir gerçeklikle anlatılmış. Ölümlerden doktorun suçlandığı bir dünyada doktorun insan olduğunu aslında şifanın onun elinden değil vesilesiyle olduğunu, onların elinden geleni yaptığını ama bir insan oldukları için güçlerinin her şeye yetmediği anlamak mümkün.Bir hasta var yeterince bilgiye sahip değilsiniz yapsanız hata yapma olasılığınız var ama yapmasanız o hastanın başka gidecek yeri yok. Bu durumda hastayı alsanız elinizden geleni yapsanız ve hasta vefat etse... Bundan kimi suçlardınız ?