Bu sene çok popüler olan ve hakkında "Şaheser!" "Böylesini okumadınız!" gibi büyük cümleler kurulan bu minik novellaya ben de büyük bir beklentiyle başladım. Beklentimi karşıladığını söyleyemem ,ama okumak zaten 2 saatimi aldı ve anlamasını bilene verdiği msj güzeldi. Fakat arka kapağında yazan " Kitaplara,okumaya ve aşka dair bir kitap." sözünü tam olarak karşıladığını düşünmüyorum. Aşka dair hiçbir şey bulamadım ben. Kitaplara duyulan bir aşk var derseniz de aşkın bu kadar hastalıklı bir duygu olmasını reddediyorum:) Aşk özgürleştirmeli,tutsak etmemeli kanımca. Kitaplara duyulan hastalıklı ve hüzünlü bir tutsaklık öyküsüydü. BUNDAN SONRASI SPOİLER! Kitapta Carlos Brauner ve Bluma Lennon adında iki kitap tutkunu insanın hikayesini başkalarının ağzından dinliyoruz. Fakat kitap tutkunu demek hafif olur zira açılış cümlesi :"1998 ilkbaharında Bluma Lennon,Sohodaki bir kitapçıdan Emily Dickinson'un Şiirleri'nin eski bir baskısını aldı ve köşebaşında tam da ikinci şiiri okumaya başladığında bir arabanın altında kaldı." şeklinde başlıyor. Bundan sonra öğreniyoruz ki Bluma bir edebiyat profösörüymüş ve hayranı olduğu Emily Dickinson'un kitabını okurken bir araba altında kalmayı yeğlermiş. Nitekim arzuladığı kadere kavuşmuş olmuş. Bluma öldükten sonra yerine göreve getirilen başka bir akademisyen rahmetli meslektaşı Bluma'ya gelen garip bir kitap kargosu alıyor. Bluma bir konferansta tanıştığı Carlos isminde bir kitap koleksiyonerine "Gölge Hattı" adlı kitabı hediye etmiş. Carlos ise kitabı sahibine geri yollamış. Garip olansa kitabın üstünün çimento ve tozla kaplı olması. Akademisyenimiz ise bu yerine geç ulaşan kitabın olayını merak edip kitabı sahibine, yani Carlos'a iade etmek için bir yolculuğa çıkıyor. Sonrasında