İnsanlar ateşten korkuyordu. İnsanlar yanmaktan korkuyordu. İnsanlar çok sevdikleri güneşten korkuyordu. Oysa bir şiir geçiyor şimdi aklımdan, "Kimileri dünya ateşle sona erecek diyor, kimileri buzla..."
Bazı şeyler vardır, kelimelerle anlatılır. Bazı şeyler bakışlarla. Bazı şeyler seslerle, bazı şeyler sadece yazarak, bazı şeyler konuşarak. Bazı şeyler için yazmak, konuşmak, bakmak yetmez. Bağırmak gerekir. Ve bağırmak için, her zaman konuşuyor olmak gerekmez. Bir insan, sessizce de bağırabilir. Siz içinizden bağırmak nedir, bilir misiniz? Ben çok iyi bilirim...