mürekkep güzeli

mürekkep güzeli
@murekkepli
Bir kaç damla ile ıslanmak içindir kağıt, Kalem ise; kağıtla olan vuslatını gidermek içindir.
hem okur hem yazar olan bir öğrenci
Lise Son Sınıf
28 Temmuz 2005
10 okur puanı
Şubat 2022 tarihinde katıldı
Ben Okudum, Sizde Okuyun!
9/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2023 15:11
Esselamu aleyküm öncelikleee!! Uzun zaman oldu gelemedim de beğendiğim alıntıları paylaşayım :') Olsun 18 Haziran'dan sonra boooll boooll alıntı ekleyeceğim nasılsa <3 Kitap kendini yetiştirmek, geliştirmek isteyen her Müslüman gencine layık harikulâde bir eser. Dilinin akıcı, üslubunun etkin olması kitabı 10 gün de bitirmenize sebep olacak başlıca nitelikleridir. İçeriğinde kendinize dair notlar tutup basitçe ödevlendirmeler yapacağınız güzel bir eser. Şahsen kendime bir daha dönüp bakıyor ve cihad ateşini neden bu kadar cılız bıraktığıma dair tenkitlerde bulunuyorum :/ Ve bir kere daha gözdense gönülle bakmanın imanın tadını ortaya çıkaracağını idrak etmiş oluyorum... Öyle ki zaman konusunda müsrif olan ben şimdi hatırlatıyorum kendime: "Müslüman genç dakikasını dakikasına göre hesaplar. Bir dk dahi zarar edemez!" deyip hemen işime yöneliyorum. Size okurken tavsiyem şu olacak: Kitabı öğretmen kendinizi talebe olarak görün. Kitapta okuduğunuz herbir satırı, öğretmeninizden almış olduğunuz birer nasihat olarak görün. ;) söyleyeceklerim bu kadar <3 Allah'a ısmarladık
1000Kitap
Arşın Gölgesindeki GençNureddin Yıldız · Tahlil Yayınları · 20223,804 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2023 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2023 22:26
Evveeettt Selamun Aleyküm her birinize değerli okurlar. Kendine Hoşgeldin'i bitirir bitirmez okumanın tadına doyum alamadan kendimi Küçük Prens okurken buldum. 2-3 gün olması gerek bu süre zarfında okumamı bitirdim. Size dediğim gibi öncelikle ilk bitirdiğim kitabın beğendiğim alıntılarını paylaştım. O süreç içerisinde Küçük Prens'i bitirdiğim için bir an önce alıntıları paylaşıp bitirme telaşı içerine bırakıverdim kendimi. Açıkçası söylemek gerekirse Küçük Prens ben de hep bir çocukluk olarak kalacak :) kitabın kendisini ortaokul zamanımda da 2 kere bitirmiş ve tesirinden çıkamamıştım. Şimdi ise lise son sınıf öğrencisi olarak 3. kez okudum ve yine etkisinden çıkamadım. Gül denince hep yüreğimin şu köşesinde ince bir mayhoşluk belirecek :) Bu kitaptan sonra gül kelimesine artık eskisi gibi bakabileceğimi sanmıyorum... Kitabımız, yetişkinlerle anlaşamayan, çocuk dünyasını ifade edemediği, büyüklerin kendisini anlaması için ille de sayılarla konuşması gerekliliğine maruz bırakılan büyümüş bir kahramanımızın durumu eleştirel tarz da işliyor. Yazarımız kitabında çocukların o masum dünyasını, ucu bucağı olmayan hayal dünyasını; yetişkinlerin rakamlarla uğraşması ve rakamlarla uğraşılmadıkça karşısındaki çocuğun hiçbir hayalinin dikkate alınmayacağını bir çocuk gözünden güzelce işlemiştir. Baş kahramanımız belgesellerden ilhamlanarak iki türde çizmiş olduğu boa yılanını büyüklerine göstererek, hevesine ortak etmek isteyişinin sonuçsuz kalmasından, bu yaptığı çizimlerinin gereksiz olup matematik gibi derslere yoğunlaşması gereğinin dayatılmasından ötürü büyümek zorununda kalmıştır. Çizim aşkı ve hevesi 2 boa resmiyle çocukluğunda kalmıştır. Pilot olan kahramanımız çölün ortasında mahsur kalmıştır. Ve yanına sarı saçlı, beyaz yüzlü ufak, sevimli bir çocuk gelmiştir. Evet, bu
1000Kitap
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Can Çocuk Yayınları · 2015280,2bin okunma
8/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2023 1. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 07 Mayıs 2023 22:18
Öncelikle bir Selamün Aleyküm diyerek konuya giriş yapayım :) Belki 1 belki de 2 haftadır elimde olan şu kıymetli kitabı bugün 5 dakika önce bitirmiş oldum. Dilerdim ki daha kısa süre içerisinde bitirip de buraya görüşümü ve alıntılarımı ekleyeyim. Okurken yapıyordum ama okumakta beni yavaşlattığını fark ettiğim an alıntı paylaşmaya ara verip kitabı bitirmeye, önemli gördüğüm yerleri çizip, post-it'lemeye devam ettim. Nasip kısmet bugüneymiş. ;) Evet öncelikle kitap hakkındaki fikirlerimi, görüşlerimi bildireyim: Her bir satırında her bir cümle sonunda adeta karşınıza ayna konulmuş gibi hissetmenize ve kısa bir süre zarfında kendiniz ile yüzleşmenize vesile olan bir kitap. Okudukça "Aaa! Bu aynı ben! " dediğiniz, kendi yaşanmış olan kırgınlıklarınızı, acınızı tek yaşayan siz değilmişsiniz ve bir yaşayan tarafından anlatılışınıza şahit oluşunuzu fark ediyorsunuz. Sayfalarının arasına usta yazarlardan, düşünürlerden, alimlerden, şairlerden ve Kur'an'dan kimi ayetlerinden parçalar serpiştirerek kitabına desteklik katıyor. Bitirdiğinizde ise yeni bir kararla yeni bir size adım atmış olduğunuzu idrak ediyorsunuz. Ancak kimi yerlerde tekrara düşmüş, konu bitince aynı yerden başlıyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz. Ayrıca kitapta kullanılan anlatım üslubu kimileri için çok ergence ve çocukça kaçabilir. Bunlar kimi zaman barizce göze batan detay da olsa kimi zaman da o sohbet havasında eriyip giden bir dizim oluyor. Kitabı tavsiye ederim. Bir kitap bitirmek bir hayat öğrenmekle eş değerdir nasılsa ;) Sağlıcakla, huzurla ve umutla kalın...
1000Kitap
Kendine Hoş GeldinMiraç Çağrı Aktaş · Olimpos Yayınları · 201912,5bin okunma