Puan vermedi·280 syf.··
2026 1. kitabı
5S kuralı Seiri ayıklama :  kullan değerlendir at Seiton düzenleme : çok şeyden oluşan bir sistemi mi daha az şeyden oluşuyor muş gibi gösterir Seiso temizlik ve parlatma Seiketsu standartlaştırma eski alışkanlıklara dönüşün üstesinden gelmeye fazlalıklardan arındığımız uygun şekilde düzenlediğimiz ve tam manasıyla temizlendiğimiz yaşam alanlarımızın mevcut parlaklığını korumaya yardımcı olur Sheitsuke sürdürülebilirlik
Sade Yaşam İçin Küçük Bir AdımRabia Sakartepe · Cezve Kitap · 2018633 okunma
5/10
·432 syf.··
2026 8. kitabı
·
60 günde okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2026 14:19
Özellikle bu kitaptan sonra Orhan Pamuk bende Paolo Coelho etkisi yarattı diyebilirim. Coelho da kendince başarılı olduğu, çoğu ergen gibi benim de zamanında okuyup etkilendiğim "Simyacı"dan sonra iyice fiyasko romanlar vermişti. "Elif" rezaletti mesela. Pamuk'un da "Kara kitap", "Benim adım kırmızı" gibi eserlerden sonra böyle yavan ve sığ bir kitap yazması bana göre fiyasko. Kendisi de son söz kısmında "Kara kitap", "Benim adım kırmızı"nın arkasından "Kar"ın yazılması çok kolay bir kitap olduğunu belirtiyor. Ta Türkiye yıllarından beri - neredeyse 15 yıl oldu - büyük hevesle okumak istediğim "Kar" Orhan Pamuk'a duyduğum ilgiyi yerle yeksan etti. Artık başarılı kitaplarını bile okuyabileceğimi zannetmiyorum. Kitaptaki duygular hiçbir türlü insana geçmiyor. Bir çok düşünce çok sığ. Süreç tahmin edilebilir. Bir de, ikide bir durduk yere ermeni bir şeyinin ortaya zıplaması da çok komik Ka eskiden bir ermeni sanatçısına ait muazzam yapının yanından geçip, ermenilerin bir zamanlar çok yoğun yaşadığı sokağa gelince sola sapıp, eski bir ermeni kilisenin karşısında durdu Kesinlikle milliyetçi damarı edebiyat sevgisinin önüne geçen birisi değilim. Milli ve dini kimliyine, cinsel tercihine bakmaksızın kaliteli edebiyat örneği benim için baş tacıdır. Ama işte naapasın ki, burası Muş'tur, Nobel yolu yokuştur.
1000Kitap
KarOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202517,8bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
7/10
·373 syf.·
2026 66. kitabı
Kaç kere başlayıp yarım bıraktım bilmiyorum bir ara radyo tiyatrosunu dinlediğimi hatırlıyorum ancak onu da bitirebilmiş miydim acaba? ;) Aşırı melankolik ve bu benim sinirimi bozuyor. Felix çocukluğunda görmediği sevgiyi şefkati Henriette de görüyor(-muş)… Henriette iyi bi anne olma rolüne fazla kaptırmış biri fedakar olduğunu olmak zorunda olduğunu falan iddia ediyor. Tam bi drama queen… Güya kimseyi aldatmıyorlar ama yok annen gibi sev yok kız kardeşin gibi sev yok kızımla evlen… Yani bu erdem mi Allasen? Konuya ayrı sinir olmakla birlikte sayfalar süren betimlemeleri de beni benden aldı;) Haksızlık edemeyeceğim bazı alıntıların hatırına 7 veriyorum… Şükür bu defa bitti ;)
Vadideki ZambakHonore de Balzac · Koridor Yayıncılık · 202253bin okunma
7/10
·179 syf.··
2026 46. kitabı
·
33 günde okudu
·
Okunma: 20 Mayıs 2026 22:54
Merhaba, bugün sizlere 𝕺 𝖇𝖊𝖓𝖎𝖒 𝕬𝖇𝖎𝖒 kitabının yorumu ile geldim Adalet, sadece mahkeme ile mi olur yoksa sıcacık bir yürek bazen yeterli olur mu? Bodrum'un ıssız sokakları annesi,babası olmayan çocuklarla doludur. Olgu da o çocuklardan biridir. Anne ve babası kaza socunu ö*müş olsalar da gerçeklerin yüzü farklıdır. Olgu, yine bir gece sokaktayken birileri ile kavga ediyordu. Oradan geçen Görkem duruma müdahale edip onu çukurdan kurtarmıştı ve evine götürmüştü. Kardeşleri Olgu'ya biraz üzülmüş, acımışlardı. Olgu'yu benimseyip yanlarına almışlardı. Kaan sert mizaçlı olsa da o da bu durumu kabullenmişti. Olgu'nun alması gereken bir i*tikamı vardı. Halası ve eniştesi ona kötü davranmışlar, sokağa atmışlardı. Artık arkasında duran abileri, ablaları vardı. Bakalım, Olgu ve abileri birlikte neler yaşayacaktı? Kitabımız, kısa ve hızlıca kendini okutturan türden bir eser Bir abi yüreğini, aile bağı olmasa da can bağının önemini hissettiğimiz bir eser Ama Olgu henüz 12 yaşında ve benimsediği abileri s*lah kullanan kişiler Küçük yaşta s*laha özendirmek, kullanmayı öğretmek ne kadar doğru diye sorguladım açıkçası Adaleti, başka yönlerinden de eli alarak işlenmesi daha iyi olurdu diye düşünüyorum Bu türde eserler okumayı seviyorsanız değerlendirebilirsiniz. Kitapla ve sevgiyle kalın
O Benim AbimKaan Koç · Kent Kitap · 202659 okunma
8/10
·152 syf.··
2026 1. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 18 Mayıs 2026 00:00
Arka kapak yazısı çok fazla spoiler veriyormuş (kitabı okuduktan sonra baktım). Allahtan kitabın arkasında ne yazdığını unutarak okudum da ters köşelerden keyif aldım. Kitabın daha uzun olmasını isterdim!! Bir çırpıda okunuyor. Karakterlere hemen ısınıyorsunuz. Her karakteri daha çok DAHA ÇOK okumak isterdim ya! Hiç doyamadım! Hikayenin sonunun neye çıkacağını tahmin edememek çok keyifliydi. Tadı damağımda kaldı resmen. Şimdi bu kadar çabucak bitmiş hikayeyle dımdızlak ortada kalmışım gibi hissediyorum. Neyse her türlü çok keyifliydi ve akıcıydı
Kargalar ArasındaVeronica Roth · Yabancı Yayınları · 202653 okunma
Rastlantılar ve rastlantılar
8/10
·112 syf.··
2026 38. kitabı
Bol spoi bulunmaktadır. Önceden belirtmiş olayım. Kitap 3 perdeden oluşan bir oyun(tiyatro) kitabı. Olay örgüsü ve merak uyandıran unsurlar olduğundan rahatlıkla okuyabilirsiniz. Kitapta rastlantılara epey yer verilmiş. Olayı anlatınca anlayacaksınız. Spoi olan kısma geçiyorum. Direkt olayı anlatmaya çalışacağım. John diye bir karakterimiz var ki ciddi biri olduğunu görüyoruz. Bundan dolayı kitabın ismi bu. John kardeşi olduğunu söylüyor ve adı da Ernest. Neden böyle bir şey uydurdu? Taşrada yaşıyor ama şehire sık sık gitmek için bir kardeşi olduğu yalanını söylüyor. Şehirdeki dostlarına da Ernest diye tanıtıyor kendini. Arkadaşı da A. John arkadaşının kuzeni G'ye aşık oluyor. Evlenme teklifi ettiğinde de kız "Ben adının Ernest olduğunu öğrendiğimden beri seni seviyorum. Ernest ismi ahenkli ve bu isimde biriyle evleneceğimi zaten biliyordum." vs. G'nin annesi izin vermiyor. Ama bu kadının sonradan John'un teyzesi olduğunu öğreniyoruz. Kadının ablası çocuğunu birine emanet ediyor. Kadın da kaybediyor oğlanı. Bu oğlan da John'muş ve biz bunu tesadüfen öğreniyoruz. Yani John yalan olarak kardeşi olduğunu söylemiş ama cidden bir kardeşi varmış. Ve John'un adı da gerçekten Ernest imiş! John küçükken vaftiz edilmiş. Ernest John'muş adı ama kaybolduktan sonra onu bulan kişi John koymuş adını. C John'un vaftiz kızı. John olmayan kardeşi hakkında sürekli Ernest diye bahsediyormuş. C de Ernest ismine aşık biri. Ondan dolayı olmayan kardeş Ernest'a aşık olmuş. Yani hem G hem de C olmayan Ernest'lara aşık olmuşlar. Ve A John'un kardeşi olduğu için C de gerçekten John'un kardeşini sevmiş oluyor. Bu iki kız yan yana gelince Ernest'e aşık olduklarını söylüyorlar. Sonradan olay anlaşılınca A ve John ismini Ernest yapmak istiyorlar ama John'un adının Ernest olduğunu anlaşılınca
Ciddi Olmanın ÖnemiOscar Wilde · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20251,657 okunma