Wilhelm, kalplerimizdeki sevgi olmasa, dünyanın ne anlamı olurdu?
Işıksız olsa, sihirli bir fenerin ne anlamı kalır?
İçindeki alevi tutuşturmalısın ki beyaz duvarlar aydınlansın.
Beni seviyor! Bu sözler, kendi kendimi öylesine değerli hissetmemi sağlıyor ki! Ve senin de duygularımı anlayabileceğin üzere, o beni sevdiği için kendimle daha çok gurur duyuyorum!
"İnsanların kalbini, onları mutlu edebilecek basit neşeleri zedeleyenlere yazıklar olsun! Zalim bir zorbalığın mahvettiği bu mutluluğun yerini, dünyadaki hiçbir armağan ya da iyilik dolduramaz," dedim.