"Ölüm Hakk'tır, sevgi baki.."
O değil de Sefer çok Seferce ölmedi mi? Yani sağlam öldü. Ölmenin sağlamı olur mu demeyin, olur. Ölmeyi de hak etmek lazım. İçinizi tekrardan parçalamak gibi olmasın ama Sefer’in mükemmel vedasını da şuracığa bırakıyorum, ne kadar Seferce olduğunu bir kez daha görün diye. İçimizi en çok acıtan ölümler diye bir liste yapsak, Sefer şu vedası ile bir numarayı zorlar, benden demesi.
"O vardı
Bir de ben vardım
Sonra bir de sessizlik
Öylece oturduk
Sonra birden kaldırdı kafasını, gözlerimin içine baktı
Ben de onunkilere baktım
Bir süre öylece bakıştık.
Sonra dedi ki
Eğer insan canını sevdikleri için feda edemeyecekse bir gün
Aldığı her nefes haramdır.
Sonra kalktı gitti.
Ben ise kaldım.
Düşündüm.
Haklıydı...
Eğer hayat varsa, onun da bir anlamı varsa ölümün de bir anlamı olmalıydı.
Zaten hepimiz şu üç günlük dünyaya ölmek için doğmadık mı?
Demek ki ölüm yaşamın ta kendisi...
Benim de şu üç günlük dünyadan kârım sevdam olsun.
Eskiler uçuruma boşuna yar dememişler
Şimdi yârim için şu derin yardan geçiyorum
Değersiz canım aşka feda olsun.
Şimdi ölümüm bütün hayatımı anlamlı kılacak
Unutmayın
Ölüm haktır.
Sevgiyse bâki.
Hükmü düşer metni kutsalın
Amen pouya’nın sesinden kelam dinleriz sonra
Neden olmasın dinleyelim benazir
İnleyelim lisanımızca
Gezmelere çıkaralım gökyüzünü
Ve özeti olsundur ki
Ölüm çok loş bir akıbettir ve politikayı zül addeder hamavet
Yalanın nihayeti hüsrandır tenzih ederim seni
Seni tenzih ederim sen ki bende bir hira hurisi
Çok net görüyorum seni iyisin
Siz hiç, hayal kırıklığına uğrayacağınızı bile bile,
Her gece yüreğinizde yeşerttiğiniz binlerce umutla,
Birini, pencere kenarına oturup kırk yıl bekleyecek kadar sevdiniz mi?
◇ Tahsin Özmen ◇