Niçin oruç tutarsınız? Neden bu iş için göklerden ödül umuyorsunuz ?Ödül olduktan sonra orucu ben de tutarım.
Yok, sen hayatta, aramızdayken erdemli ol ,kutsal Peder; manastıra kapanıp hazıra konmadan,yukarıdan ödül beklemeden topluma yararlı ol;çetin olan bu...
__"Toplu olarak insanları sevdikçe kişilere karşı sevgim o oranda azalıyor. Hayalimde,olanca tutkumla insanlığa hizmet etmeyi kurduğum çok olmuştur, gerekirse bu uğurda kendimi feda edebilirdim.Gelgelelim, kimseyle aynı odada iki gün bile geçiremem bunu deneyimlerinden biliyorum.Bana yaklaşan kimse kişiliğimi eziyor, özgürlüğümü sınırlıyormuş gibi g
eliyor bana.Yirmi dört saat içinde en iyi insandan nefret edebilirim.Birinden, sofrada yemeği ağır yediği için, öbüründen nezlesi var, durmadan burnunu temizliyor diye ...İnsanlarla ilişkiye girer girmez onlara düşman kesiliyorum. Ama kişilere nefretim arttıkça genel olarak insanlığa sevgim o oranda artıyordu. "__
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski