Beni ona bağlayan hisse bir isim takamıyorum.
Aşk değil bu. Dostluk değil.
Dostluk ve ahbaplık gibi, zora gelince feda edilebilecek bir
şey değil.
Sevilmenin gururu var tabii. Fakat bu biraz da sevmektir.
Aşka yakın bir sempati mi? Galiba.
Çünkü aşk olsa, ona hürriyetimi feda ederdim; kuvvetli ve
sempati olmasa, onu hürriyetime feda ederdim. İkisini de
yapamıyorum.
Yeryüzünde en korkunç şeyin ne olduğunu bilir misiniz diye
sorsam, ne derdiniz? Aramızda Kalsın, ben söyleyeyim;
sonunda insanın her şeye alışması,...
İnsanları Sevmelisin, Erich Maria Remarque