Nihal

8/10
·634 syf.··
2023 34. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 10 Aralık 2023 15:22
Söze böyle başlıyor yazar :"50 yıllık yaşamım boyunca acının her türlüsünü çektim, yokluğun en dayanılmazını gördüm, umutsuzlukların en koyusuna düştüm. Kaç kez eşiğine kadar geldim ölümün! Dostluklarda, sevgilerde mutlulukların en doyumsuzunu tattım. Sevdim sevildim. Aldandım zaman zaman da; yıkıldım, parçalandım. Fakat şiire olan tutkum azalmadı. Çoğaldı giderek... 34'ü şiir olmak üzere 50 kitabım çıktı. Gün oldu kopkoyu bir karanlık gibi sardı şiir denizimi anlaşılmamak! Gün oldu; haksızlıkların en çirkinine, eleştirilerin en kırıcısına, çekememezliklerin en kabasına, düşmanlıkların en yaralayıcısına hedef oldum. Hiçbiri şiire olan tutkumdan bir şeyler alıp götüremedi. Çok yıllar önce, "Hayatımdan şairliğimi alıp çıkarsanız geriye önemli bir şey kalmaz. Öylesine tutkunum şiire," demiştim. Bu söz geçerliliğini bugünde koruyor" Kitap 634 sayfa ise ÖLÜM/KADIN/GEÇİM DERDİ ve arada bir YAŞAM SEVİNCİ kısacası kimi duygularını anlatır kimi düz yazı ile yazar kimi de şair olur yeteneği ve hitap gücü olan bir yazar belli ki kadın temalı şiirleri göz önüne almazsam beğendiğim bir eser oldu kadınla ilgili şiirleri tek boyuttaydı bana kalırsa siz de okuyarak değerlendirebilirsiniz. İyi okumalar.
1K
Şiir Denizi 1Ümit Yaşar Oğuzcan · Everest Yayınları · 20073,315 okunma
Reklam
Öyle SESSİZCE öldüm ki defalarca Hiçbir zaman anlaşılmadı yokluğum
Sayfa 503·Kitabı okudu
OTUZ BEŞ DUVARI Ölümü düşünüyorum O büyük yalnızlık içindeyim Kulaklarımda duymadığım bir musiki Kaskatı kesilmişim, kalbim durmuş Artık hiçbir şeyi görmüyor gözlerim İçimde ne bir umut, ne yaşama zevki Elim, ayağım buz gibi olmuş Ölümü düşünüyorum Kulaklarımda duymadığım bir musiki
YIKIK
Bugün yıkığım biliyor musun Ezginim, çaresizim, umutsuzum Bırakma beni, insanlar kötü Bırakma beni, korkuyorum Bir deli otlar büyüyor içimde Sancılıyım, yorgunum, kederliyim Bu halini sevdim, gitme kal Çamurlar, çirkefler içindeyim Bir dayak yemiş adamım şimdi Bezginim, kararsızım, yılgınım Al götür beni o kayıp gecelere Yeter ikimize yalnızlığım
EVDE KALMIŞ
Memura varmadı fakir olduğu için Müteahhidi çocuklu diye istemedi Kasabın mesleğini Doktorun yürüyüşünü beğenmedi Derken... Yaşlandı yavaş yavaş Kapandı her kapı Malum hikâye Üzümün çöpü var, armudun sapı