YAZILIŞ SEBEBİ :
Bilirim oğul, metaım herkesten aşağıdır amma gönül de Yusuf'u istiyor. Şu ip elimden gelenin hepsidir; bununla güzeller güzeli Yusuf'u satın alamayacağımı ben de biliyorum. Lakin maksadım odur ki beni de onun talipleri listesine yazsınlar, 'O da Yusuf'a müşteriydi!' desinler. Ben müşteri ola- yım da, belki de alıveririm!"
Elbette çoğu kitap güzeldir ama en güzeli Hz.Muhammed (sav) anan kitaptır.Sadece okuyun ruhunuz dinlensin sonra veda haccında nasıl yetim kaldığımızı anlayıp halimize ahlanalım.Kuran ve sünnete sıkı sıkı sarılalım ki yetimliğimiz azalsın dünyaya katlanmaya çalışalım bu geçici dünyadan sıyrılıp gidelim gerçek memleketimize...
Insanlar! Hani ya babalar, dedeler, atalar? Nerede soy sop? Hani o süslü saraylar ve mermer binalar yükselten Ad ve Semuf kavmine, 'Ben sizin en büyük Rabbiniz değil miyim? diyen Firavun'la Nemrut? Onlar, zenginlikçe, kuvvet kudretçe sizden çok daha üstün idiler. Ne oldular? Bu yer, onları değirmeninde öğüttü, toz etti, dağıttı. Kemikleri bile çürüyüp dağıldı. Evleri yıkılıp ıssız kaldı. Yerlerini yurtlarını şimdi köpekler şenlendiriyor. Sakın, onlar gibi gaflete düşmeyin, onların yolundan gitmeyin! Her şey fanidir; baki olan ancak Allah'tır. Evvel gelip geçenlerde, bize ibret alacak şey çoktur! Ölüm bir ırmaktır. Girecek yerleri fazla, ama çıkacak yeri yoktur! Büyük küçük hep göçüp gidiyor! Giden geri gelmiyor! Kat'i bildim ki herkese olan, size ve bana da olacaktır.