Hürrem Sultan Kanuni Sultan Süleyman tutkusu ve nicelerine
10/10
·328 syf.··
2024 54. kitabı
Esra Ezmeci'nin tüm kitaplarını okudum ağırlıklı olarak psikolojik içerikli akıcı ve keyifli vakitler geçirmemi sağladı. Bu kitap diğerlerinden farklı olarak biraz daha psikolojinin yanı sıra şehvet, tutku gibi enerjilerden çokça bahsediyor, meraklısına tavsiye ediyorum. Kanuni tarafından Hürrem için yazılan mektup da içeriğinde mevcut ve paylaşıyorum : Muhibbi mahlasıyla yazdıkları en güzel aşk şiirlerine örnektir... Herhalde aşağıdaki kelimeler Kanuni'nin ona olan aşkını anlatmaya yeter de artar bile... "Benim birlikte olduğum, sevgilim, parıldayan ayım, can dostum, en yakınım, güzellerin şahı sultanım. Hayatımın, yaşamımın sebebi cennetim, Kevser şarabım, baharım, sevincim, günlerimin anlamı, gönlüme nakşolmuş resim gibi sevgilim, benim gülen gülüm. Sevinç kaynağım, içkimdeki lezzet, eğlenceli meclisim, nurlu parlak ışığım, meşalem. Turuncum, narım, narencim, benim gecelerimin, visal odamın aydınlığı. Nebatım, şekerim, hazinem, cihanda hiç örselenmemiş, el değmemiş sevgilim. Gönlümdeki Mısır'ın Sultanı, Hazreti Yusuf um, varlığımın anlamı."
İz Bıraktığın Kadar VarsınEsra Ezmeci · Destek Yayınları · 20212,500 okunma
10/10
·290 syf.··
Beğendi
·
2022 53. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 01 Nisan 2022 14:38
Merhaba efendim Bugün size yine bir şiir kitabıyla geldim. Fakat uzun zamandır bu kadar kafiyeli bir şiir kitabı okumamıştım. Her şiiri mi güzel olur. Hepsi insanı derinden etkiliyor son sayfalarda atışma tarzında ki şiirler deseniz ayrı bir duygu katmış . Ne diyebilirim ki bayıldım … En sevdiğim şiirlerinden birisi “karabağ” okurken milli duygularımın depreştiğini hissetmem şiir kitabını gözümde ayrı bir yere taşıdı. Karabağ benim izzetim arım Karabağ olub ateşim narım Aşıkta sazım , muğamda tarım Aziz varanım, sevgili yarım… Diğer şiirlerden de bir kaç alıntı bırakmak isterim. -Dilbaz seni çağırsam Rakiplerden kayırsam Yollarında bağırsam : “Canana da ölüm var “ -Özleminle yaktım ben bu bedeni Hiç görmeden köle, kul ettim teni Uzakta olsan da severim seni Yanında olanı sevmeye ne var ? -Sevgi adım, dilbaz nâmım Ben bu dertte hâlâ hamım Söyle bitsin artık gamım Gittin benden uzaklara
DilbazSevgi Akkol · Dorlion Yayınevi · 20222 okunma