"Siz farklı bir insansınız, ama herkes gibi olmak istiyorsunuz. Bu da bana kalırsa ciddi bir hastalıktır.”
“Farklı olmayı istemek, bir hastalık mı?”
“Evet, kendinizi herkes gibi olmaya zorlarsanız, öyle."
- Paulo Coelho
"Güzellik veya yakışıklılık bir yere kadar. İnsan, bir yerden sonra oturup sohbet edemediği, birlikte gülüp eğlenemediği, bir sıkıntısı olduğunda akıl alamadığı ya da kendisine hiçbir şey katmayan kimselere tahammül bile edemiyor. Her şeyin sonunda zeka ve karakter kazanıyor."
Platon diyor ki:"Nazik olun, çünkü karşılaştığınız herkes farkında olmadığınız zorluklarla boğuşuyor.” Fernando Pessoa ekliyor; "Kimseyle alay etme, asla kimseyi küçük düşürme, kalbinin en ücra köşesinde bile yapma bunu. İnsan yaşamı alaya alınmayacak kadar hüzünlü ve ciddidir!"