*Yazarın anlatımı çok güzel, özellikle betimlemelerini beğendim, sıradan değiller. Hayat kadınını anlatırken, onun hayat okulunu okuduğundan bahsediyor. Hamile demek yerine, "diploması karnında büyüyordu" cümlesini kurmuş.
*Kitap Polonya Savaşı'nı ve insanlar üzerindeki etkilerini anlatıyor. (1914-1980) Kişileri bölüm bölüm aktarıyor. Çocuklar doğuyor, büyüyor ve onların hayatı da irdeleniyor. Karmaşık gibi görünse de düzenli ve sıralı bir örgü var.
*Konular gündelik yaşamın içerisinde olan konular; aldatmalar, çocuklar, geçim derdi.. Genel olarak Tanrı'dan ve onun yarattığı dünyalardan da bahsediliyor. Yer yer mistik öğeler de var.