"Ah şu yürek yandı mı, etkisi ötelerden duyulur. Külleri etrafa bir rüzgar gibi savrulur. Kaç yürek harap oldu bu yangından. Söndürsen yine tutuşur. Âşıklar böyledir. Kavuştuk derler; bal balçık olur. Kavuşamazlar. Adı AŞK olur."
"Öyle ki, sen de ben de çok ağlayacağız.
Gözyaşlarımızdan büyük bir çukur dolacak.
O çukur ki, bizim nehrimiz olacak.
Sen de, ben de o nehirde boğulacağız Erva'm."