Sınırları zayıf olan insanlar, kontrol edilmeye, baskıya, taleplere ve bazen de başkalarının gerçek ihtiyaçlarına hayır demekte güçlük çekerler. Birisine hayır derlerse, o kişiyle olan ilişkilerini tehlikeye atacaklarını düşünür ve bu yüzden isteneni yaparlar, bir yandan da içten içe öfkelenirler. Baskı bazen sizden bir şey yapmanızı isteyen birinden gelirken, bazen de içinizden bir ses o şeyi yapmanız "gerektiğini" söyleyerek sizi baskı altına alır. Dışarıdan ya da içinizden gelen bu baskılara hayır diyemezseniz, kendi mülkünüzü kontrol edebildiğiniz hissini kaybeder ve "öz denetim"in getirdiği sonuçlardan faydalanamazsınız.