İnsanların sevmek gibi bir dertleri yoktu, sadece sevilmek istiyorlardı. Beyazın dediği gibi, “değerli olduğunu hissedemeyen biri gerçekten sevemez; daima sevilmek ister.”
“Günah bir yaradır, leke değil.” (Two popes)İyileştirilmesi, tedavi edilmesi gerekir. Kötülüklerimizle bir başkasının yaraladığımızda, tövbeyle silinebilecek bir leke değil, kendi elimizle, aktif bir nedametle iyileştirmemiz gereken bir yara bırakırız.
Saadetin peşinde koştuğumız için mustarip oluruz çünkü saadet başkalarının elindedir. Herkes elinde kendisinin görmediği fakat içinde yanıbaşındakinin kendi çevresini emsalsiz bir masal gibi seyrettiği sihirli bir ayna tutar. Hilkatten beri en asil konuşma budur: aynanı bana ver…