Lokman Hekim kendi döneminin en zarif, en ince, en güzel insanı imiş. Birgün sormuşlar: "Efendim siz bu kadar edebi nereden öğrendiniz?" diye. Lokman Hekim tebessüm etmiş, edepsizlerden demiş. Onlara baktım ne yaptılarsa aksini yaptım. Eğer insanlar başkalarında görüp beğenmedikleri şeylerden sakınsalar edep bir deyişle güzel ahlâk meydana gelir. ☘️