"Beyazdışı dünya ayaklandıkça beyaz dünya çökmektedir. Son zamanlara kadar bütün güç Avrupa'daydı, tümüyle beyaz adamın elindeydi. Bu gücün merkezi Londra'ydı, Paris'ti, Brüksel'di, Washington'du ve buna benzer yerlerdi. Şimdi, gücün merkezleri değişiyor. Afrika'nın Akra'sında bir güç merkezi var. Bir başka güç merkezi Zengibar, bir başkası Kahire. Bir başkası Cezayir. Bir başkası Tokyo, bir başkası Pekin. Evet bu güç merkezleri kuvvetlendikçe Avrupa, bir güç merkezi olarak zayıflamakta. İşte problem doğuran da bu. Beyaz adam endişeleniyor. Beyazdışı dünyanın yükselişi, beyaz dünyanın da düşüşünü hazırlıyor.