Kendi yaradılışıma uyarak, üstelik aşırılığa bile kaçarak ,bütün insanları hemşerim sayıyorum. Bir Polonyalıyı tıpkı bir Fransız gibi kucaklıyorum, dünya ile akrabalığımı kendi ulusumla akrabalığımın üstünde tutuyorum.
Evli bir çiftin arasındaki sevginin, arada bir ayrılmakla azalacağı sanırlar. Bence hiç de azalmaz. Tersine, fazla sürekli bir beraberlik bu sevgiyi soğutur, bozar.
"İnsan düşünce ile görür ve duyar; her şeyden yararlanan, her şeyi düzene sokan, başa geçip yöneten düşüncedir; geri kalan her şey kör, sağır ve cansızdır.