Bu incecik kitapta kenar mahalle insanlarının Kürdan'da birleşen farklı hikâyelerini okuyoruz. Bir yandan bir gizemin aydınlatılmasını merakla beklerken bir yandan da kitabın mizahi anlatımıyla ve politik göndermeleriyle gülümsüyoruz. Bir solukta bitecek, keyifle okuduğum ve anlatım dilini sevdiğim bir kitaptı.
O yüzden ilk başta söylediğim gibi düşünüyorum: bu aşk akıl yürütmelerin ve istatistiğin bir ürünü değil. Sadece doğuveriyor insanın içinde-kimse nereden çıktığını bilmiyor- ve izah edilemiyor. İzah edilmesine de gerek yok.