"Yalım geceye ne güzel uymuş, kurşun yüreğe ne güzel uymuş, eli kolu bağlı durmak bize ne güzel uymuş, kanı kuruyup yangın karşısında, elimiz koynumuzda durmak bize ne güzel uymuş, ağıt sesi gönlümüze ne güzel uymuş, insanlık bize ne güzel uymuş!"
.. şu iki çocuklaşmış insanı düşünüyordu. ''Bütün insanlar böyle olsalar, '' diye geçirdi içinden. ''Bütün insanlar böyle... Kim bilir ne güzel olurdu şu dünya, şu insanoğlu!"