Pandemi günlerinde okumak istediğim ve okuduktan sonra keşke daha önce okusaydım diye hayıflandığım kitap kendileri. Jack London' a ait olan bu ölümsüz eser bilindiği üzere kıyamet sonrası edebiyatın öncüleri arasında. Kitap, yazıldığı yılların ötesinde mükemmel bir ön görüyle kaleme alınmış. Özellikle salgın dönemi içerisinde okuyan her okuyucuyu etkileyecek türden bir eser. Kitap ilkelliğin iliklerimize kadar işlendiği bir girişle okuyucuya sunuluyor. Ardından ana karakterlerimizden olan aynı zamanda da kitabın baş karakteri profesör James Howard Smith tarafından bu noktaya gelinen süreç kusursuz bir betimleme ile okuyucuya aktarılıyor. Medeniyetten ilkelliğe giden süreçte insanlığın neslinin devamı için verilen bir takım uğraşlar arasında yitirilen uygarlık ve beraberinde getirdiği bazı şarlatanlıklara da yer verilmiş kitapta. Kitabın sonlarına doğru bahsedilen bir takım batıllıkların ötesinde medeniyete giden yolda yaşanmış tüm olguların yeniden yaşanacağı aktarılıyor. Ve yıllar geçse de Dünya'nın bir devinim halinde olduğunu, kaybolan medeniyetin yeniden bulunacağını aktararak okuyucuya veda ediyor yazarımız. Özellikle bulunduğumuz dönemde herkesin okuması gereken tek solukta bitireceğiniz bir kitap.