Bazı konular olur ki insan onun üstesinden gelmek ister ve bunu başarmak uğrunda da bir hayli fedakârlıkta bulunur. Fakat istenilene ulaştıktan sonra o konudaki eskiden görülen parlaklık ve arzu, insanın nazarında silinir gider. Adam kendi kendine der ki, "Meğer ben ne budalaymışım? Kaç zamandır olması için çıldırıp durduğum şey bu muymuş?" İnsan böyle kendi budalalığına hükmetmekle kalmış olsa iyi...
Ya o emeline kavuşma uğrunda sonunu asla düşünmeksizin göze almış olduğu fedakârlıklar ve delice hareketler, sonra kendi için pek çok pişmanlığa yol açacak durumlar varsa, o şeyi yaptığına yapacağına büyük bir eziklikle pişman olur.