Ama mor imparatorların rengidir…Bizans imparatorları mor odada doğum yaparlardı. Bebeklerine tahta savaş yoluyla çıkan ayak takımı generallerden ayrılsınlar diye ”mor içinde doğanlar “ anlamındaki porphyrogenitus unvanı verilirdi. Ama öte yandan Japonya da mor ölümün rengi mesela.