Kendimi bağışlamayı, yargılamamayı, ama geçmişten ders almayı öğrenmem gerekiyordu. Bana kabul etmeyi, içten olmayı ve başkalarının da aynını yapabilmesi için kendimi sevmeyi öğrettiler.
-Başına gelene şaşırmayasın İsyan. Şunu kafana sok, kardeşim senin asla erişemeyeceğin bir üstünlüğe sahip.
-Neymiş o ?
- O eski bir direnişçinin kardeşi;sen ise alt tarafı eski bir kaçakçının abisisin.
Bana hep böyle olur. Kelimelerin tadını unutacak kadar uzun süre susarım ve birden bent yıkılır, içimde ne varsa, tuttuğum ne varsa boşaltırım, bitmez tükenmez bir gevezeklik başlar; daha çenemi kapamadan pişman olmuşumdur bile.