İnsan ilişkilerinde her zaman izlenmesi gereken yol orta yoldur. Ne haksızlığa maruz kalmalı ne de kimsenin hakkı yenmelidir. Her iki durumda da kaba davranmak yerine akıllıca ve olayı uzatmamak anlaşmanın usûlü olmalıdır.
Büyük zatlardan birini, dostlarından biri ziyarete gelir.
Ziyareti sırasında diğer arkadaşlarından biri kendi aleyhindeki sözlerini anlatır. Büyük zat ona şöyle der:
"Bu ziyaretin çok kötü oldu. Çünkü ziyaretinde üç cinayet işledin.
Birincisi, kardeşliğimle aramı açtın.
İkincisi, kalbimin huzurunu kaçırdın.
Üçüncüsü de sana olan güvenimi kaybettin."