'Aşık' hangisidir?
1.Leyla Irak'ta hasta diyorlar
Keşke ona deva veren tabib ben olsam
2.Leyla Irak'ta hasta diyorlar
Keşke dermansız derdi ben olsam
(Alıntıdır)
'Eğri mülkiyet' , 'Kirli mülkiyet' , 'Kanlı mülkiyet' demelerimden alınıyorlar, kırılıyorlar. Bir şey demeseler de doğrudan, açıkça, hissediyorum ben; tanışıklığımız olanların içinde epeyce var böyleleri.
Ne söylüyorum ben? Eğriyse düzeltilmeli, kirliyse arındırılmalı, kanlıysa kazına kazına temiz yeri ortaya çıkarılmalı demiyor muyum?
Aklımızla irdelenecek mülkiyetin temize çıkması olanaksız bence tek başına. Bir de daha köklü irdelenmesi gerekiyor mülkiyetin, vicdanımızla...
Ona soralım, vicdanımıza. Oluşum süreçlerini vicdanımızın süzgecinden geçirelim. Birikmiş, yığılmış mülkiyeti danışalım vicdanımıza.
Mütemadiyen vicdanında kendi kendini sorgulamayan, hiçliğe doğru hızla kayıyor demektir!
Bıçak sırtında yürümek denli tehlikeli: duyarlı bir dengeyi tutturmaya çalışmak ve sonra da onu korumak. Ve hele de, ekşimiş süte dönmüş bir toplumdaysanız!