Çünkü hayata sığınmış bir armağandır ömür, aynen şiirdeki gibi. Sen bu ömrü yani hayatını tamamlıyorsun. Öleceğini biliyorsun, toprağa gireceğini...Bu ömürde, yaşadığın toplumun içinde dostluk kurabilmeye, dayanışma getirebilmeye, insanlara ihanet etmeden, alçaklık yapmadan, ahmaklık yapmadan yaşayabilmeye ben vefa diyorum. Vicdanlı olan adam, vefayı bilir.
Kavrama ve anlama çabasından uzaklaşıp,duygulara kapılarak,kendinizden taviz vermek yanlıştır.İnsanların büyük çoğunluğu,duygusal konforu hakikate tercih eder."Ben üzülmeyeyim,karşımdaki da üzülmesin,o yüzden aman tekneyi sallamayalım"yaklaşımı,insanların ezici çoğunluğunun tipik davranış biçimidir.Oysaki üzülme ve etrafındakileri üzme pahasına,hakikatten vazgeçmemek bence daha yüksek bir haslet.