Çalışmanın insan doğasına kırbaç ile yerleştirildiğine inanan birisi... İş ortamında doğduk, iş ortamında büyüdük, iş ortamında ölüyoruz. İşten nefret ediyorum...
V. Hugo idam cezasına karşıdır, idamın çözüm değil çoklu mağduriyetler yarattığına inanan biridir. Kötülüklerin idam ile değil eğitim ile son bulacağına inanır. Fransa'da bir idama(Giyotin) tanık olur bu infazın etkisiyle böyle bir eser yazmaya karar verir. V. Hugo'nun en ünlü eseri SEFİLLER olsa da aslında bir çok eserinde SEFİL insanları konu almıştır. Bu eserde SEFİL bir insanın idamını konu alsa da aslında İDAMA karşı duruşunu ortaya koymuştur. Konu,dil ve anlatım akıcı olduğundan bir solukta okunacaktır. Okumayan varsa MUTLAKA okumalı.İyi okumalar...
ben öldükten sonra, oğulsuz, kocasız ve babasız kalacak üç kadın; üç değişik türden yetim, yasaların yarattığı üç dul olacaktı. Evet, kabul ediyorum, bu cezayı hak ettim; ama, ya bu masum insanlar ne yaptı?