Sanki herşey yarım kalıyordu. Herşey kırılıyordu. Tam resmi bitirirken yanlış bir fırça darbesi herşeyi karmakarışık ediyor, o özenli bütünlüğü bozuyordu.
Hani derler ki, hayat insanın elinde olan birşeydir, insan kendi kaderini çizebilir. Sakın inanmayın. Hayat bizim asla bilemeyeceğimiz rastlantılarla çizilmiş bir kaderin elindedir.
Herşey isteğinizin dışında gelişiyordu. Bir masalın içinde çok uzun süre kalmak imkânsızdı. Bir süre sonra o kapıdan çıkmak istiyordunuz, çıkmak, aynaların, yanıltıcı görüntülerin, sislerin, gelip giden duyguların arkasındaki gerçek hayatı tutmak istiyordunuz.