ÎNSÂNOĞLU kendisini olduğu gibi kabullenen 'yer'e ait hissediyor.. Düşünce ve Duygularından utanç duymadığı, kınanmadan buyur edildiği, kendisini Güvende hissettiren yere ... Yaralarının görünmesinden korkmadığı bir yere. “ Bu yüzden Însân Yurdudur İNSÂNIN ” ___//Kemâl Sayar
“Sükût… Kıvrım kıvrım uzaklık uzar;
Tek nokta seçemez dünyadan nazar.
Yerinde mi acep, ölü ve mezar?
Yeryüzü boşaldı, habersiz miyiz?
Güneşe göç var da, kalan biz miyiz?” Necip Fazıl Kısakürek