Orkun

" İbadeti çok seviyordum, gece kalkıp namaz kılıyordum, günahtan sakınıyordum. Yine bir gece babamın hizmetini yaparken bütün gece uyumadim, Kuranı Kerimi de elimden bırakmadım. Yanımızdaki insanlar mışıl mışıl uyuyordu. Babama " Ne olur şunlardan biri kalkıp namaz kılsa, ölüler gibi uyuyorlar" dedim. Babam da bana, " evladım keşke sen de uyusaydın da onların gıybetini yapmasaydın" dedi.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Nasrettin Hocaya " Yokuş mu seversin, iniş mi "diye sorarlar. Hoca "Düz yolun ne kabahati var" diye cevap verir.
Brazilyadaki kimi yerliler, Kaç yaşindasın ? Diye sormak yerine ,Yaşamın kaç kez çiçeklendi ? diye sorarlarmış. Eski Türkler de Ömründe kaç bahar gördün ? dermiş.
Gözyaşlarını içeri akıt, görünmesin. Çünkü dışarı akan gözyaşı ateşini söndürür. Mithat Bahari Beytur