Sevgili Glaukon, insan olmamızın en büyük tehlikesi işte burada yatıyor; dolayısıyla çok dikkat etmeli. Hepimiz her tür bilgiyi bir kenara bırakıp yalnız tek şeyin peşine düşmeliyiz. Ola ki insan ona iyiyle kötüyü anlatıp birbirinden ayırmayı öğretecek birini bulur ya da bunu kendi başına öğrenebilirse, fırsat bulduğunda her zaman ve her yerde en iyi hayatı seçebilir.