Eğer evren düzenli genişliyorsa, bir noktada cok daha küçük olmalıydı. Evrendeki tüm maddelerin bir noktaya sıkı sıkıya toplanmış olduğu bir "sıfır" saatinin olması lazım.
Iki gözlemci ışık hızını saniyede olarak ölçüyorlardi. Einstein değişenin saniyede hız olmadığını öne sürdü: saniye değişmeliydi. Evrenin her yerinde bir sabit olduğu varsayılan zaman, hiç de sabit değildi.