Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Nedir? Ne Değildir? -I Dikkat çok üzerinde durduğumuz bir konu. Nerelerde nasıl işe yarar, nasıl bir işlevi vardır? Dikkat, bizim dış dünyayla ilişki kurmamızda çok önemli bir zihinsel ve beyinsel bir fonksiyon. Odaklanma, ilgilenmemiz gereken bir şey olduğunda o odağımızı değiştirebilme, belli bir süre sürdürebilme ama gerektiğinde de kesebilme diyelim bütün bunlara. Öncelikle dikkat dağılabilen bir şey. Dikkatin dağılıyor olması tek başına anormal bir şey değil. Çünkü dikkatin devamlı aynı yerde, devamlı bir yere takılı olması da bir problemdir. Dolayısıyla, dikkat dağılan ve toplanan bir mekanizma. Ancak dikkatin devamlı dağınık kalması veya devamlı toplu kalması bir problemdir. Gerektiğinde bir yerden bir yere dikkatimizi kaydırabiliyor, yeni bir durum çıktığında ona bakabiliyor ama ondan sonra asıl yaptığımız işe tekrar geri dönebiliyor olmamız gerekiyor. Kısaca dikkati bir el feneri gibi düşünebiliriz; elimizdeki feneri gereken yere tutuyoruz, başka bir yere tutmamız gerektiğinde oraya döndürüyoruz. Sonra, tekrar odaklandığımız ana konuya dönüyoruz. Dikkatin özünde aslında bir kontrol mekanizması var. Kontrol mekanizmasında kendimizi gerektiğinde durdurabilmek, gerektiğinde de harekete geçirebilmek gibi parçaları içeriyor. Örneğin, beslenmemize dikkat ettiğimizi, diyet yaptığımızı düşünelim. Yemememiz gereken bir yiyecekten bahsedelim. O yemeği yememek için gösterdiğimiz gayret dikkat fonksiyonu sayesinde olur. Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) çok duyduğumuz, çocuklarda olsun yetişkinlerde olsun çok tanılanan bir problem. Tanımlar mısınız, burada bozulan nedir? Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) dendiğinde de kastedilen dikkat temelde bir kendini kontrol becerisinin özetidir. Dolayısıyla,
Okul kapilarina mola vermek icin son gun 🙏🧿
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Okul bitince mod
"Ne zaman bir yere ait olduğumu hissetsem, oradan ayrılmak zorunda kalıyorum."
Tatil Başlasın!
Okulun karne bölümü de tamamlanarak tatil için ilk adımlar atılmaya başladı. Bütün öğrencilere gönlümce sağlıklı ve huzurlu tatiller diliyorum. Bol bol okuma fırsatı bulmaları dileğiyle...
Bu da burada dursun ♡
Bugün hayatımın en saf, en gurur dolu ve en özel anlarından birini yaşadım. Yeğenimin karne heyecanına ortak olmak için okulundaydım. Sınıfına girdiğimiz andan itibaren elimi bir an bile bırakmayışı zaten kalbimi eritmişken, o minik dünyasından sızan nezaket beni bambaşka bir yere götürdü. Sınıfta toplanmış olan minik sandalyelerin arasından kendi sandalyesini taşıyıp bana getirdi. Sırf ben oturabileyim, ayakta kalmayayım diye. Sektör fark etmeksizin, yaşın veya unvanın hiçbir önemi olmadığını; nezaketin, düşünceliliğin ve o asil ruhun tamamen içten gelen bir cevher olduğunu o küçücük kalbiyle bana bir kez daha kanıtladı. ✨️
1000Kitap
Bugün kardeşimin karnesini almak için okuduğu liseye gittim. Mezun olduğumdan beri liselilerle hiç biraraya gelmemiştim. Bugün orada yaşadığım tamamen hayal kırıklığıydı. Gençler o kadar kötü bir haldeydi ki. Genç kızların, erkeklerin ağızlarında küfürler, giydikleri kıyafetler ki kıyafet demeye bin şahit. Bir de İstiklal Marşı'nın okunacağı zamana denk geldim. Çoğu sırf İstiklal Marşı okunacak diye koşa koşa çıktı okulun bahçesinden, marşı okumak bittikten sonra tekrar geri girdiler bahçeye. Söylenecek çok şey var da, gerisini size bırakıyorum.
1000Kitap