M

M
@oldugukadar
Bir umut uğruna, bütün hayatının geçip gitmesi.
Tatar Çölü Tatar Çölü'nü bitirmeme çok az kaldı. Çıkardığım derslerden biri şu ki: Ömrümüz sürekli bir şeyleri beklemekle, umut etmekle geçiyor ve biz bunun farkında bile değiliz. Bazen de yapabileceğimiz şeyleri erteleyerek, onları nasıl olsa elbet bir gün yapabileceğimizi düşünürek yok ediyoruz. Kitapta, Drago neredeyse bütün ömrünü kaleye Tatarların gelmesini ve savaşmayı bekleyerek geçiriyor; kaç kez gitmeye niyetlendiyse de içinde, en diplerde var olan umut ona engel oluyor.Aslında Drago'ya en çok zarar veren de içindeki o umudu bir türlü dindirememesi ve her seferinde hüsrana uğradığında canını yakması ama asla umut etmekten vazgeçmemesi oluyor. Bırak be kardeşim, bırak olmuyor işte.Ha, sonunda Tatarlar geliyorlar mı? Geliyorlar, ama iş işten çoktan geçmiş oluyor. Uzun lafın kısası, bazen ümitsizlik; umut etmekten daha faydalı olabiliyor.