- Ayşe, dedi. Başımın kara yazısı artık eşkıya oldum.
...
Yalnız öyle bir eşkıya olacağım ki, konaklar basacak, zenginleri soyacak, zalimlere en merhametsiz bir imansız kesilecek fakat bunun yanında fukarayı, fakirleri hiçbir zaman unutmayacağım.
Birkaç arkadaştan Darülfünun'a devam ettiğini öğrendim... Sen deli misin? Mektep insanların tabiî istidatlarını öldürmek için yegâne vasıtadır... Lise tahsili bu fiil-i katli ikmal edemedi diye başka mekteplere girilir mi?...