Öncelikle belirtmeliyim ki Galaktik İmparatorluk Serisini okumamın tek sebebi, o çok övülen vakıf serisi öncesinde okunmalı diye belirtilmesi. Fakat git gide Asimov'un kitaplarından soğumaya başladım. Eğer bilim - kurgu manyağı değilseniz çok tavsiye edeceğim bir seri değil. Bakalım üçüncü kitabı okuyunca fikrim değişecek mi.
Asimov'a olan saygım bir nebze olsun azalmış değil. Kurduğu evren ve sonlarında yükselen tansiyon ile kurgusu bence oldukça tatmin edici. Fakat karakterler ile empati kurmam oldukça güç oluyor. Diyaloglar ise bir türlü akmıyor, sadece bilgi yığınlarını okuyucuya aktarma görevi görüyor. Böyle olunca da kitabı okumak için bir heves duyamıyorsunuz. Fakat kitabın kurgusunun çözüldüğü sonlara geldiğimde, kitap boyunca gereksiz olduğunu düşünerek okuduğum ve sıkılıp geçtiğim kısımların kilit rol oynadığını görünce heyecanlandım.