Osman Çay

Osman Çay
@osmncy
Önemli olan sadece yaşamak değil, yaşarken yaşatmayı da bilmektir.
Yönetici
Doktora
Ankara
40 okur puanı
Mayıs 2025 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Hayat dişçiye gitmeye benzer. Daha kötüsünün geleceğini düşünürsün ama en kötüsü geride kalmıştır bile. (Bismarck)
Sayfa 83·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Beni korkutan tek şey çektiklerime değmeyecek olmaktır. (Dostoyevski)
Sayfa 77·Kitabı okudu
Adaletsizlik
İnsanı en çok acıtan fiziksel acıdan ziyade, adaletsizlikten kaynaklanan zihinsel acıydı.
Sayfa 37·Kitabı okudu
İnsanın acısı gazın hareketine benziyordu. Belli miktarlarda gaz, boş bir kutuya pompalandığında kutu ne kadar büyük olursa olsun onu tamamen ve eşit dağılım göstererek doldurur. Aynı şekilde ıstırap da ister küçük iste büyük olsun insan ruhunu ve bilincini tamamen doldurur. Bu yüzden de insan ıstırabının “boyutu” tamamen görelidir.
Sayfa 56·Kitabı okudu
Hayatımda ilk defa bir çok ozanın söylediği, onca düşünürün nihai bilgelik olarak öne sürdüğü hakikati gördüm. Hakikat şuydu; sevgi, insanın ulaşabileceği en yüksek ve en büyük hedefti. O anda, insan şiirinin, insan düşünce ve inancının ayırt ettiği en büyük sırra haiz oldum: İnsanın kurtuluşu sevgiyle ve sevgidedir.
Sayfa 50·Kitabı okudu