‘Kitaplardaki kötülerin kötülüğü yalnızca yüzeyseldi,onların neden kötü olduklarını anlamak hemen her zaman mümkündü;oysa ben çevremde amaçsız,anlamsız,kötülükler görüyordum. İnsanlar bundan bir yarar beklemeden sırf hoşlandıkları için kötü oluyorlardı.’
‘Ve eğer sonunda toprağa çirkin bir biçimde girecek olursam-ama hiçbir zaman gurursuz bir biçimde olmayacaktır bu- son sözümü şöyle söyleyeceğim: ‘’Kırklı yaşların üzerinde olan iyi yürekli birçok insan ruhumu çirkinleştirmek için çok uğraştı ama çabaları tam olarak başarılı olamadı’’.