Engereğin gözü kitabı Livaneli’nin okuduğum üçüncü kitabı diğerleri gibi bu kitabı da zevkle okudum. Osmanlı döneminde bir harem ağasının padişah ile arasındaki ilişkiyi çarpıcı bir şekilde anlatmış. Kitabı bitirdiğimde aklıma gelen ve ilk sorguladığım şey kula kulluk edilir mi oldu. Bu romanı okurken aslında Livaneli’nin de belirttiği gibi bu kitabın aslında bir dönemi yok farklı zamanlarda farklı insanları bu romana koysak yine aynı şey ortaya çıkardı. Kısaca bu romana “zamansız” desek hiçte yanlış bir söylem olmaz. Okumak isteyenlere tavsiye edilir.