Allah bir insana hediye göndermeden önce önüne engel koyar ve arkasına hediyesini bırakır.İnsanlar bu engele isyan ettikleri için hediyelerini göremezler!..
İnsanlığın en büyük sorunu budur. Kendi hayatını yaşamıyorsan, yaşadığın hayat senin değildir. O hayat başkasına bağlı ve o gittiğinde yahut ilgisini yitirdiğinde sende eriyor, tükeniyorsun! Olanları izlediğinde şahit olacaksın ve o zaman varlığın hakikate uyanacaktır.”
“İnsanlar isyanda, hayat çoğu için yaşarken bitmiş durumda; çünkü hep başkalarının hayatını yaşamaktalar. Bu hayat onların değil: başka bedenlerde, başka ruhlarda hayat buluyorlar ve onlar gidince hayat da anlamını yitiriyor.