Aristoteles MÖ 4. yüzyılda yazdığı Nikomakhos'a Etik eserinde çok önemli bir soruya değinir: lyi bir hayat nasıl yaşanır? Aristoteles için en iyi ve en güzel yaşam, "aklın yaşamıdır. Aristoteles kendine yeter mutluluğun ancak derin düşüncelere dalmakla, "theoria"yla elde edebileceğini ileri sürer. Yunanca teori, "bakma, seyretme" demektir. Eski Yunanlılara göre bir şeyi bilmek, o şeyi zihinle görmektir.
Algoritmaları tasarlayanlar kendi zamanlarını meditasyonla, kitap okuyarak geçiriyor, çocuklarına kendi tasarladıkları siteleri yasaklayarak, erken çocukluk yllarinda onlar teknolojiden uzak okullara göndererek "kendilerini kendilerinden
koruyorlar." Lütfen bunun üzerinde biraz düşünebilir miyiz?
Tabiri caizse Pavlov'un köpeklerinden hiçbir farkımız yok, zaten bu firmalar da Skinner'in davranışçı psikolojisini baz alıyor. Türkiye Instagram'da en çok vakit harcayan ülkeymiş
Elon Musk, Mark Zuckerberg ve şürekâsı bizi çok seviyor.