Her şey bir keşmekeşten ibaretti. İnsanoğlu süslü olduğunu sandığı küçücük bir dünyaya sıkışmış, aslında içindeki boşluğu unutmak için kendisini avutuyordu.
Medeniyet maddi ve manevi yükseliştir. İnsanı beden ve ruhtan ayıramayacağımız gibi medeniyeti de madde ve manadan ayıramayız. Birinin eksik olması insanlar arasında bunalıma sebep olur.
-Medeniyet! Bizde o kadar yanlış bir yola sokuldu ki, hüzünlenmemek elde değil.
-Nasıl yani?
-Bizde insanın medenilik derecesi Allah'ın yasak ettiği şeyleri çiğnemesiyle ölçülüyor. Bir insan, Allah'ın yasaklarını ne kadar çok çiğnerse, modern hayatın aynasında o kadar çok medeni gözüküyor. En büyük medeniyetsizlik budur aslında. Medeniyeti yanlış ölçülerle değerlendirmektir en büyük hata. Ah bir bilebilsek.