Yazmışım bir nazlı zamanda
Bir nazlı kağıda:
"Yanlış bir kapıyım ben
Önünde yanılmış bir çocuğun durduğu."
tüter hala canımın ocağında arzusu
Bir kanadı gökyüzüne uzanır
bir kanadı kapanır gövdeme simsiyah...
"Çığlığı yansıtmayan tek bir dize var mıdır?"*
Ve biz bulutlara gömdük çocuklarımızı
Ve biz çocuklarımızın kirpiklerine astık babalarını
Ve biz öldürenden hayatımızı bağışlamasını bekledik
Ve biz katilimizle geleceğe şarkılar söyledik
Ve biz yoksulluğun acısından sessizce uzaklaştık
Ve biz kadınlarımızı arzularından tavanlara astık
Var mıdır gerçekten tek bir dize
İnsanın haysiyetinden doğmamış olsun…
*louis aragon