"Tepeye tırmandığımı zannederken aslında bayır aşağı koşmak. Tam böyleydi durum. İnsanların gözünde giderek yükselirken, aynı anda hayat da benden o kadar eksiliyor, ayaklarımın altında çekilip gidiyordu. Madem öyle, ölmeye hazır ol!"
- İstediğin ne? Ne... ne istiyorsun?
-Ne mi? Acı çekmemek... Yaşamak...
-Yaşamak mı? Nasıl yaşamak?
-Bildiğin yaşamak... Daha önce nasıl yaşıyorsam öyle: Rahat, güzel!
-Nasıldı o rahat, güzel dediğin önceki yaşamın?
Fakat -tuhaftır- bir zamanlar çok güzel bulduğu anların hiçbiri artık öyle gelmiyordu. Çocukluğuna dair ilk anıları dışında hiçbiri.